Lammkött

2012-01-04
14:28:51

Nyårslöften i efterhand
4 dagar för sent ute men vad gör det? :)

1. Innan jag lägger upp en status på facebook så ska jag tänka två eller tre gånger på om det verkligen är något som jag vill dela med resten av alla mina vänner på facebook. Är det inte det så låter man helt enkelt bli och stänger ner datorn.

2. Läsa upp mina gymnasiebetyg så jag kan läsa vidare.

3. Inga jävla snabb-bantningsmetoder här inte detta året. Nu kör vi på ordentligt med att träna och äta rätt.

4. När jag verkligen tycker om en person som jag träffar ska jag säga det till den. Om jag inte gör det så ska jag låta det vara för det hjälper varken mig eller den personen jag låssas tycka om.

5. Börja spara pengar, även om det bara är 200 kronor i månaden till något jag verkligen vill ha eller vill göra längre fram över.

6. Börja planera, har märkt att det inte funkar att vara impulsiv i alla lägen. Det funkar nästan aldrig.

7. Börja tänka för mig själv, inte låta andra bestämma hur jag ska leva mitt liv eller vilka val jag ska göra.

8. Mindre festande, nu får det vara stopp. Festa får man göra, men inte i dom mängderna jag har festat.

9. Inte sätta mål som jag vet att jag aldrig kommer klara av.

10. Sluta vara taskig mot dom som jag faktiskt tycker om och bryr mig om. Så som dumma kommentarer som faktiskt inte är så jävla roliga som jag kanske har målat upp dom i huvudet att dom är.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: